Reštartujte sa!

Kategórie
 
 
 
 
 

Reštartujte sa!

Reštartujte sa!

S pomalým metabolizmom sa spája množstvo nepríjemných sprievodných javov: zvýšená únava, náladovosť, zvýšená chuť do jedla a na sladké, priberanie alebo neschopnosť schudnúť. Máme pre vás dobrú správu. Pomalý metabolizmus si môžete ľahko upraviť aj sami. Na začiatok vám postačia aj tri dni!

Len tri dni vám budú stačiť na to, aby ste svoj metabolizmus nakopli. Ide o nenáročnú a veľmi prístupnú formu reštartu, kde hladovanie, prehnané množstvo pohybu ani nič extrémne nemá miesto. Naopak. Dobré naštartovanie organizmu dosiahnete bez zbytočného hladovania a stresu. Pozrime sa, ako na to:

Spánok

Základom úspechu je psychická pohoda. Tú dosiahnete vtedy, keď sa cítite oddýchnutí, zrelaxovaní, vyspatí. Mnoho ľudí v dnešnej dobe nespí dostatočne, t.j. 7-9 hodín denne. A práve nedostatok spánku môže narušiť hormonálnu rovnováhu, čo má za následok spomalenie metabolizmu. Pre telo je nedostatok spánku stres, čo pre organizmus nie je dobré.  A pozor, do postele by ste mali chodiť pred polnocou, ideálne okolo 23.00 hod.

Nevynechávajte raňajky

Raňajky sú základ. Aby vám spaľovanie dobre fungovalo, črevá musia byť v poriadku. Nevyhovárajte sa, že nemáte dosť času alebo vám ráno nechutí. Radšej si ráno privstaňte, dobre sa nalaďte, dajte si striedavú sprchu, napite sa vlažnej vody a potom raňajkujte. Vhodné je ovocie, sladká alebo slaná obilninová kaša, pohár acidofilného mlieka. Posilníte si tak črevnú mikroflóru a zrýchlite metabolizmus.

Pozor: Raňajky – to nie je šálka kávy a cigaretka k tomu!!! Oblúkom sa vyhýbajte aj takým ranným lákadlám ako sú sladké kysnuté koláčiky, muffiny, predpripravené ovsené kaše v sáčku. Obsahujú veľa zbytočných kalórií.

Telo potrebuje pohyb

Vďaka pravidelnému cvičeniu budete mať nielen krajšie a pevnejšie telo, lepšiu kondíciu, ale zlepšíte si aj metabolizmus. Nebojte sa svalov, dámy! Čím väčší pomer svalovej hmoty v tele, tým väčšia metabolická rýchlosť. Na začiatok, stačí aj menej intenzívny a krátky pohyb – napr. domáce cvičenie 20 minút, 3x týždenne. A postupne pridávajte na dĺžke aj intenzite cvičenia. Ideálne je cvičiť minimálne 3-4x týždenne po 60 minútach. Kardio, cvičenie s váhou vlastného tela, rýchla chôdza, beh, plávanie, aerobic, joga... to všetko sa počíta.

Pitný režim

Dostatok vody je pre ľudský organizmus veľmi dôležitý. Rovnako je dôležité začať deň pohárom vlažnej vody a následne v priebehu dňa vypiť min. ďalších 7 pohárov. Voda sa má piť postupne, počas dňa – nie nárazovo a vo veľkých množstvách. Dopriať si môžete aj pohár zeleného alebo bylinkového čaju, pohár kávy. Vedci zistili, že kofeín v 1 šálke kávy alebo čaju môže zvýšiť metabolickú rýchlosť o cca 10%.

Náš tip: Chutným čajom nemôžete nikdy nič pokaziť. Jedna šálka Tibetského zberu denne má priaznivý vplyv na ľudský organizmus a navyše telo pripravuje na hlbšiu očistu tela.

Pridajte do stravy

Jedzte čerstvé, domáce a chutné jedlo, ktoré si pripravíte vy sami. Vo vašom jedálnom lístku by nemali chýbať kvalitné bielkoviny, ktoré nájdete v strukovinách, vajciach, morčacom mäse alebo v mliečnych výrobkoch. Bielkoviny pomáhajú vášmu metabolizmu.

Náš tip: Do jedla pridajte suroviny, ktoré zrýchľujú metabolizmus. Napr. čili papričky, rôzne semiačka alebo kvalitné za studena lisované oleje.

Vyhýbajte sa stresu

Stres spomaľuje metabolizmus. A hoci v reálnom živote sa nedá stresu úplne vyhnúť, skúste ho držať na uzde. Pravidelne počúvajte relaxačnú hudbu, choďte na prechádzku so psom, naučte sa meditovať.

Ak chcete začať chudnúť, zdravý metabolizmus je základ. Ak počas troch dní budete dodržiavať uvedené rady, naštartujete sa, zvýšite metabolickú rýchlosť, zhadzovanie povianočných kíl vám pôjde rýchlejšie a vo väčšej pohode! Naplánujte si tieto tri dni na víkend a pondelok k tomu. Vtedy budete v ešte väčšej pohode.

V pokračovaní článku si posvietime na zdravé chudnutie.

Zdroj foto: pixabay.com

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia